Kuhmon kirkon alttaripöytä punaisin tekstiilein

Jumalanpalveluselämä Kuhmon seurakunnassa

Kuhmon seurakunnan pääjumalanpalvelus järjestetään Kuhmon kirkossa sunnuntaisin ja pyhäpäivisin klo 10.

Kuhmo on tunnettu runsaasta ja aktiivisesta jumalanpalveluksiin osallistuvasta seurakunnasta. Vietämme pääsääntöisesti messua, välillä on sanajumalanpalvelus. Lisätietoa löytyy kunkin jumalanpalveluksen kohdalta tapahtuma-listauksesta.

Lentiiran kirkon messu

Kerran kuukaudessa Lentiiran kirkossa kokoonnutaan yhteiseen messuun. Heinäkuussa messua vietetään viikoittain. Osallistuaksesi ota selvää tulevista jumalanpalveluksista Lentiirassa tapahtuma-listauksesta.

Lentiiran kirkko on Suomen kauneimpia jumalanpalveluspaikkoja. Lentiiran virsikirja sisältää myös yhden ylimääräisen adventtivirren, Anna-Maija Raittilan lentiiralaisia varten sanoittaman virren "Korpiteiden kansa".

Iivantiiran messu

Iivantiiran seurakuntakodilla (Juttuantie 2370)  järjestetään kerran kuukaudessa messu.  Välillä messu on iltakirkon muodossa. Osallistuaksesi messuun Iivantiirassa, tarkista ajankohta tapahtuma-listauksesta.

Iivantiiran messua toimittavat paikallisen seurakuntataloyhdistyksen ihmiset ja Kuhmon seurakunnan työntekijät yhteisytössä. Useimmiten tilaisuudessa nautitaan myös kirkkokahvit.

Etualalla muistokynttilä hautaansiunattujen muistolle, takana Kuhmon kirkon kuoriosa

Kirkkoherra
Hallinto- ja talouspalvelut Henkilöstöpalvelut Tietohallintopalvelut Viestintäpalvelut Yhtymän johto
Kirkkotie 6-8
88900 KUHMO
Kanttori (C), vt.
Kirkkotie 6-8
88900 KUHMO

Vapaapäivät pääsääntöisesti maanantai, tiistai ja keskiviikko, kerran kuussa viikonloppuvapaa.

Jumalanpalvelukset perheille

Erityisesti perheille suunnattuja jumalanpalveluksia järjestetään säännöllisesti, noin kerran kuukaudessa. Joskus perheille suunnattu jumalanpalvelus on samalla koko seurakunnan pääkirkko sunnuntaiaamuisin klo 10, joskus taas vietetään omaa kirkkohetkeä sunnuntaisin iltapäivällä, klo 15. Vauvakirkot kokoavat kirkkoon myös aivan perheen pienimmät. Opettelemme yhdessä lapsille sopivia virsiä ja lauluja laulaen ja leikkien. Tutustutaan kolmiyhteiseen Jumalaan lapsille mielekkäällä tavalla ja rukoillaan yhdessä lasten ja perheiden puolesta.

Löydät tiedon tulevista perhejumalanpalveluksista nettisivuiltamme, Kuhmolainen-lehdestä sekä kauppojen ilmoitustauluilta ja facebook-ryhmästä "Kuhmon seurakunnan lapsityö". Mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin vastaa mielellään kasvatuksen pappi Riikka, p. 044 738 4302.

Lasten kanssa kello 10 jumalanpalvelukseen?

Tottahan toki, tervetuloa pyhäkouluun!

Pyhäkoulunopettajat vievät lapset pyhäkouluun päivän virren alkaessa ja palauttavat lapset vanhemmilleen ehtoollisen vieton alkaessa.