Kirkkovaltuusto

Kuhmon seurakunnan ylintä päätösvaltaa käyttää kirkkovaltuusto, joka valitaan yleisillä vaaleilla neljän vuoden välein. Viimeisimmät vaalit käytiin marraskuussa 2022. Kirkkovaltuuston koko määräytyy seurakunnan jäsenmäärän perusteella. Kuhmon seurakunnan kirkkovaltuustossa on 19 jäsentä. Kirkkoneuvoston puheenjohtajalla ja varapuheenjohtajalla on valtuuston kokouksessa läsnäolovelvollisuus.

Kirkkovaltuuston kokoukset ovat julkisia, jollei valtuusto päätä käsitellä asiaa suljettuna.

Kirkkovaltuusto hyväksyy mm. seurakunnan talousarvion, toimintasuunnitelman ja tilinpäätöksen. Kirkkovaltuusto perustaa virat, tekee rakentamispäätökset ja valitsee jäsenet kirkkoneuvostoon kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Kirkkovaltuusto kokoontuu kolmesta neljään kertaan vuodessa.

Kirkkovaltuuston jäsenet 2023-2026

Maija Inget, puheenjohtaja 2023-2024