Perhekerho

Perhekerho on lasten ja aikuisten yhteinen kerho, jossa saa tukea ja virikkeitä yhdessä olemiseen ja kristittynä kasvamiseen. Lapsen kanssa kerhoon voi tulla hänen huoltajansa, vanhempansa, isovanhempansa tai muu hoitajansa.

Perheiden pesäkolo -perhekerho yhdessä MLL Kuhmon osaston kanssa keskiviikkoisin klo 9.30 alkaen Piilolan kerhotilassa. Lounasruoka hintaan 2e/perhe.

UNKARIIN PERHELEIRILLE HEINÄKUUSSA 2024

Kuhmon seurakunnan ystävyysseurakunta Unkarin Domonyssa on ehdottanut, että Kuhmosta voisi osallistua muutamia perheitä Balaton järven rannalla järjestettävälle perheleirille heinäkuussa. Alla ystävyysseurakunnasta saadut tiedot leiristä:

Place: Lutheran Conference Center, Balatonszárszó, Hungary

Time: 1-8 July 2024

The place has got an own lakeshore, very confi, very family-friendly, safe (closed for the public), 3 times warm food included in the price. The program includes every day Bible study, singing, sports, water fun, arts and crafts for kids and adults, etc- all programs are optional for everyone (it is up to your personal interest what you are willing to participate in).

The reserved room are 3-bed-rooms (optionally a small child can be a plus 1).

Tällä hetkellä kuhmolaisia varten on varattu kaksi huonetta perheille (enint. 3henk.+sylilapsi) ja yksi seurakunnan edustajalle, joka matkalla olisi lastenohjaaja Anne Pääkkönen. Seurakunta vastaa majoittumisesta täysihoidolla ja ulkomaan lennoista aiheutuvista kustannuksista sekä kuljetuksesta leiripaikalle. Osallistuvan perheen omakustanneosuus olisi matkustamiskustannukset Helsinkiin sekä mahdollinen majoittuminen Helsingissä meno- tai paluumatkalla (mikäli tarpeen). Seurakunta ottaa lähtijöille matkavakuutuksen.

Osallistuvat perheet valitaan hakemusten perusteella. Vapaamuotoisen hakemuksen (tiedot matkalle osallistuvista perheenjäsenistä ikätietoineen, aiempi osallistuminen seurakunnan toimintaan, miksi matka olisi erityisen tarpeellinen/mielekäs juuri teidän perheelle ym.) voi jättää sähköpostitse osoitteeseen kuhmo.seurakunta@evl.fi otsikolla ”perheleirihakemus” 17.3.2024 saakka. Kirkkoherra tekee esityksen lähtijöistä kirkkoneuvostolle 27.3.

Jumalanpalvelukset perheille

Järjestämme erityisesti perheille suunnattuja jumalanpalveluksia säännöllisesti, noin kerran kuukaudessa. Joskus perheille suunnattu jumalanpalvelus on samalla koko seurakunnan pääkirkko sunnuntaiaamuisin klo 10, joskus taas vietämme omaa kirkkohetkeämme sunnuntaisin iltapäivällä, klo 15. Vauvakirkot kokoavat kirkkoon myös aivan perheen pienimmät. Opettelemme yhdessä lapsille sopivia virsiä ja lauluja laulaen ja leikkien. Tutustumme kolmiyhteiseen Jumalaan lapsille mielekkäällä tavalla ja rukoilemme yhdessä lasten ja perheiden puolesta.

Löydät tiedon tulevista perhejumalanpalveluksista nettisivuiltamme, Kuhmolainen-lehdestä sekä kauppojen ilmoitustauluilta ja facebook-ryhmästä "Kuhmon seurakunnan lapsityö". Mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin vastaa mielellään lastenohjaaja Anne P., p. 044 7384308.