Lähetystyö Kuhmon seurakunnassa

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Matt:28:18-20

Lähetys eli missio on kirkolle iloinen tehtävä, jossa jokainen kirkon jäsen voi olla mukana.

Lähetystyö järjestää erilaisia lähetysmyyjäisiä ja  -lounaita joista saaduilla varoilla tuetaan nimikkolähettejä sekä nimikkokohteissa tehtävää työtä. Eri lähetysjärjestöjen edustajat käyvät kertomassa lähetyksestä eri tilaisuuksissa, kerhoissa ja kouluilla.

Seurakuntamme nimikkolähettejä ja nimikkokohteita ovat kirkon lähetysjärjestöjen kautta:

1.  Mirjami Uusitalo Raamatunkäännöstyössä Etiopiassa (Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys)

2.  Haverisen perheen avustustyö Bulgariassa (Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys)

3.  Kuhmon ja muiden seurakuntien yhteinen Vienan-Karjalan työ Kalevalassa, Kostamuksessa ja Mujejärvellä

(Andrei Tuhkanen, Kuhmon seurakunta).

4.  Kroatian evankelis-luterilaisen kirkon mediatyö, Kroatia (Medialähetysjärjestö Sanansaattajat)

5.  Raamatunkäännöstyö Papua-Uusi Guinealla (Suomen Lähetysseura)

6.  Raamatunkäännös- ja lukutaitotyö Intiassa (Suomen Pipliaseura)

7.  Caspari-keskuksen Tutkimus- ja koulutustyö, sekä Ebenezer-vanhainkoti Israelissa (Lähetysyhdistys Kylväjä)

8.  Seurakuntatyö Tokion Suomi-kirkolla Japanissa (Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys)

9.  Hosainan kuurojen koulu Etiopiassa (Suomen Lähetysseura). Katso video.

Jos haluat lahjoittaa myyjäistuotteita tai tulla mukaan erilaisiin lähetystyön vapaaehtoistehtäviin, ota yhteytta lähetyssihteeriin, puh. 044 738 4317.

Suomen Lähetysseuran järjestämät Kauneimmat joululaulut on yksi suosituimmista joulunajan tapahtumista. Tilaisuuksia järjestetään vuosittain yli 20 ja laulajia näihin osallistuu yli 2 000. Kauneimmissa joululauluissa kerättävä kolehti osoitetaan Suomen Lähetysseuran kautta nimikkolähettien ja -kohteiden työn tukemiseen.

Lähetyssihteeri, nuorisotyönohjaajan sijainen 3.6.2024 saakka
Kirkkotie 6-8