Musiikki

Kuhmoon yhdistetään musiikki monien eri tapahtumien kautta. Seurakunnassa kirkkomusiikki on oleellinen osa jumalanpalvelusta. Myös seurakunnan muussa toiminnassa on musiikilla tärkeä merkitys - se on läsnä jakamassa iloa ja tuomassa lohdutusta sureville. Seurakunnan musiikkityö vahvistaa evankeliumin ilosanoman viemistä eteenpäin.

Musiikista kiinnostuneille seurakuntalaisille kuorotoiminta tarjoaa siten hyvän harrastuksen. Kuorot esiintyvät jumalanpalveluksien lisäksi erilaisissa tilaisuuksissa. Yhteistyötä tehdään myös paikkakunnan muiden musiikin harrastajien kanssa. Vuosittain käy useita vierailevia taiteilijoita konsertoimassa Kuhmon kirkossa. Vuonna 1999 rakennetut saksalaisromanttiset urut ja hyvä kirkon akustiikka antavat hyvät puitteet kirkkomusiikin esittämiselle.

Paikkansa musiikkitapahtumien kalenterista vuosittain ovat löytäneet erilaiset konsertit ja aina suositut kauneimmat joululaulut. Musiikista on käytetty vertausta, että yksi laulu vastaa kolmea rukousta.

Musiikkia harrastavat kaikenikäiset: tervetuloa laulamaan ja soittamaan vapaaehtoisesti jumalanpalveluksiin. Ota yhteyttä kanttoreihin.

Kanttori (C), vt.
Kirkkotie 6-8
88900 KUHMO

Vapaapäivät pääsääntöisesti maanantai, tiistai ja keskiviikko, kerran kuussa viikonloppuvapaa.